Julafton :D

2008-12-24, 18:20:24 / Kategori: Allmänt
Dagen började med att jag blev väckt halv nio av mamma! Haha, men det var ju iofs bra...det första jág såg var att det tidelipommade ute vilket betydde att det inte blev en grön jul trots allt! Det var också då jag insåg att det kanske inte va så bra o cykla så jag åt julfrukost med mamma o Erik o sen skjutsade Erik mig till kanonhuset där julgympan skulle va. Det var precis 100 personer som kom o gränsen är 100 :D Vilken tur :P Det var jätteskönt o träna av sig lite innan all julmat! I mitten hade de satt nåra julgrisar o två säckar haha...o sen var det bara jullåtar rakt igenom. När vi skulle stretcha så kom det en tvåårig flicka o en fyraårig pojke med varsin pepparkaksburk o delade ut pepparkakor till alla svettiga o glada prickar...haha!!! Kan ni tänka er nått sötare?! Sen var det iväg o tvätta bilen o därefter hem o duscha. Precis när jag klev innanför dörren hörde jag att telefonen ringde o då var det Björn som skulle önska mig en god jul o sen har jag skickat o fått god jul sms. Pratade lite med Dan o så med. Då höll jag just på att trimma köttbullar. Egentligen skulle vi inte ha hemmagjorda köttbullar fick jag reda på när vi åt lunch o då gjorde vi en deal...om mamma o Erik gick till affären o köpte köttfärs så skulle jag göra dem! O vet ni vad, de blev faktiskt godkända precis som dockorna i första julklippet på kalle ankas jul :D Skillnaden var att vi inte stämplade köttbullarna...hehe :P Kalla Ankas jul kan jag ju bara inte missa, satt som spikad i soffan framför tv:en!!! :D Det är såå klassikt o i år var det Lasse Kronér som var julvärd. Han passade faktiskt som det! Nu är jag proppmätt med all julmat i magen o snapsen så jag är la gla`i hatten också...haha, nä skojade bara. Så farligt är det inte för jag tog bara en. Snart är det väl paketöppning. Varje jul när man precis har vaknat så får man läsa alla jultidningar, inte innan dess o det är det som gör det hela så mysigt!!! Samma sak idag, men jag kom ju inte på det förrens efter jag hade tränat o ätit lunch...undrar om jag gympade bort hjärnan också när jag ändå var i farten :P Hoppas vi ska på promenad sen med Eriks bror Anders o hans sambo Marianne, det är alltid skönt o komma ut lite på kvällen o njuta i fulla drag av snön o så!!! / Kramis



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?