Föreläsning idag, halloween på kåren igår = trött idag!

2008-10-30, 17:47:17 / Kategori: Allmänt

Det var jättekul på halloweendiscot på kåren igår!!! Vi dansade flera timmar o det var kul att så många var utklädda...det var många internationella studenter på kåren, Roberto som spelar volleyboll o Amy som jag lärde känna på en fest i en av stundentkorridorerna. Idag var det en jättehäftig föreläsare, man fastnade o lyssnade verkligen på honom. Han sa detta citatet som jag reflekterade över o det kan mycket väl stämma " Vi föds med en viss uppsättning kort. Vissa får bara damer, ess, knektar o kungar o vissa får de lägre korten, men det spelar ingen roll - det gäller att spela dem så bra som möjligt för att det ska gynna en själv på bästa sätt!!" Vi pratade om folkhälsa i relation till tobak o tandvård. Vi ska nämligen skriva en projektplan om någonting som har med tobak att göra o min grupp bestämde sig för att titta närmare på snusande hockeyspelare som är killar o som är 18-25 år. Det ska bli intressant, men samtidigt känns det som väldigt mkt jobb som ligger bakom resultatet. Vi ska intervjua hockeyspelarna o sen någon ledare också. Därefter ska vi kunna ge förslag på hur vi ska kunna förändra snusandet för denna kategorin! Alltså en plan för hur man skulle kunna genomföra en förändring och kunna implementera det bland dessa hockeyspelarna.

Efter föreläsningen gick jag o Sandra o handlade på ICA kvantum, det regnade skitmycket - är som snöblandat regn, jättekallt! Jaja, det var skönt när man väl kom hem o fick av sig alla blöta kläder o bara kunna gå runt i mysbyxor :P

Ikväll ska jag o Beata spela badminton!!! :D / Kramis




KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?