Älskling, du har blivit en tjockis

2012-04-16, 22:12:47 / Kategori: Allmänt
För den som brukar följa "Arga snickaren" på kanal 5 vet att Anders spelar lite psykolog för deltagarna som får delar av sina hus renoverade av hans team. Detta kan även jämföras med det nya hälsocoachprogrammet "Älskling, du har blivit en tjockis" där Stefan också får spela psykolog för parrelationen av de deltagare som är med. Programmet går ju ut på att en person i förhållandet har blivit en soffpotatis och har lagt på sig ganska mycket i vikt. Under 7 veckor skall den andra partnern i förhållandet coacha till en viktnedgång och i potten finns 100 000 kronor att vinna. Vilken morot, eller? Jag tror att de första veckorna egentligen är en startsträcka för en förändring för att de 2 sista veckorna få vara på ett boot-camp på ett hotell i Båstad där den mesta av viktnedgången kan ske. Två är inte alltid bäst. Ibland finns motivationen bättre när man själv får vara i fred och träna och äta rätt utan att påverkas av vardagen och sin partner. Detta kan jag nämligen jämföra med mig själv. När jag är själv hittar man motivationen lättare jämfört med på helgerna speciellt innan jag blev gravid. Men det skall nog bli ordning på det sen också!! Detta är faktiskt en ganska viktig del av ett förhållande. Att ge varandra utrymme till att få träna och få sin egentid.

Ha en fortsatt skön kväll!!



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?