Påskafton!!

2012-04-07, 20:56:29 / Kategori: Allmänt

Hej!

Påskafton för mig innebär mys med min älskling och en härlig påskmiddag. Vi lagade mat ihop vilket resulterade i hemmagjorda baguetter, köttfärspaj, köttbullar, hårdkokta ägghalvor med majonäs och räkor samt en god sallad. Gott var det! Till efterrätt blir det halloncheescake. Dock har vi inte orkat efterrätten än, men vi kanske gör det snart :) Spännande att få smaka och se om den blev bra...har gjort den tidigare och då har den smakat väldigt gott :)

Recept på halloncheescake:

Botten
100g margarin
250g digestivekex

Fyllning 1
3 ägg
450g philadelphiaost
1 1/4 dl strösocker
200g osockrade hallon, färska eller frusna

Fyllning 2
3 dl creme fraiche
3 msk strösocker
1 msk vaniljsocker

Utförande
* Sätt ugnen på 180 grader
* Smula sönder kexen och blanda med smältsmör i en matberedare
* Tryck ut i en form med löstagbar botten ca 24cm i diameter
* Grädda i 5-10 min
* Blanda fyllning 1 i din matberedare. Häll i formen.
* Grädda i nedre delen av ugnen 25-30 min
* Blanda fyllning 2 och bred på kakan
* Grädda i 5 min
* Låt svalna
* Serveras gärna med rårörda hallon.

Jag ställer min cheescake i frysen för jag tycker det är otroligt gott!!

Lycka till!!

Nu ska jag fortsätta att titta på "Kvällen är din". Hoppas att Er påskafton har varit lika trevlig som min :)




KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?