Damafton igår, föreläsning idag....

2008-11-20, 12:34:11 / Kategori: Allmänt
Damaftonen igår var katastrofalt dålig...förra året var det en massa butiker där o sålde saker, såsom smycken o massa annat. I år var det inget sånt, det var bara en tjej som visade underkläder, vilka funktioner olika bh har etc. Det var inte kul alls. Det är ju bara att man går in i närmsta butik som säljer sånt o fråga om hjälp om vad som skulle passa mig o mina behov. Men jag var ändå ute igår o dansade....o det var skoj!!!!!

Idag hade vi en föreläsning i hur man kan motivera patienter att tex. sköta sin munhygien bättre. Det handlar om att patienten ska få vara i fokus o att man inte pladdrar på med hela batteriet om att såhär o såhär måste du göra. Då kan man räkna med ett motstånd från patientens sida. Det hjälper att börja med att fråga; "Hur känner du inför detta?", "Finns det något eller någon som skulle kunna hjälpa dig till att få en bättre munhygien?". Öppna frågor är A och O i det här sammanhanget. Vi vill ju att patienten ska känna att vi är där för honom/henne o genom att arbeta på detta sätt så kan det ge upphov till att patienten känner sig respekterad o inte totalt överkörd med en ångvält! Bra tips måste jag säga....synd bara att det var vissa som missade föreläsningen!

Nu i eftermiddag blir det grupparbete i biblioteket angående tobaksvanor hos idrottslärare, vet knappt hur detta ska gå....känns tyvärr inget vidare o inte som att det ger oss någonting!!! Är bara hemma på lunch nu...

/ Kramis



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?