Tisdag 23/11

2010-11-23, 21:13:29 / Kategori: Allmänt
Tänk att det snart är december. Kan Ni fatta det!! Åh, jag tycker julen och vintern är så härlig!! Undantaget att pendlingen är fullkomligt hopplös just nu :p Men man kan ju inte får allt som man vill!!

Det känns äntligen som om att jag har kommit igång med träningen igen =) Tränade igår och idag!!

På jobbet idag så testade jag den nya air-flow pulvret soft (bikarbonat som ej är så salt). Det fungerade bra och jag frågade personen jag testade det på om denne tyckte det var salt o svaret blev att det inte var så salt. Kanske är värt att fundera på om vi ska använda den som lite av en standard i sortimentet eller inte?! Vifår se vad de andra två tandhygienisterna tycker om detta. Bad dem nämligen att testa det o se vad de tycker om det.

Äntligen är det snart dags förnya lokaler. Kan ni tänka er att det bara är 2 månader kvar tills dess?! Ska bli så spännande o skönt att ha nya fräscha behandlingsstolar =) Hoppas bara patienterna kommer tycka att det är lika fint som jag har en känsla av att det kommer bli. Golven kommer att vara i trä - ek efter mångas tycken o smak om vilket träslag vi skulle ha. Personligen tycker jag att det är fint med kontraster. Om väggarna är ljusa såär det snyggtmedmörkt kakelgolv i entrén och vid väntrummet samt att då matcha detta med ett lite mörkare trägolv. Tror det blir super. Har inte varit nere på länge, men jag anar att det har förändrats rätt så mycket nu!!

Bara en grejj till!! Det är så skoj att se patienter bli fina i munnen med nya konstruktioner/förbättrad munhygien etc!! Det är en av fördelarna med jobbet att man får vara med o vara delaktig i en förvandling, förbättring eller insikt vad gäller olika förhållanden som rör tänder!!

Shit, näe nu missar jag ju desperate housewives!!

See ya!!

Sandra

Blev det inte väldigt mycket stänk med det nya pulvret? Ska prova det igen, hade nämligen en pat med mkt sneställda tänder som inte riktigt ville gapa så mycket som jag ville att hon skulle och då brukar det inte riktigt bli som man vill :P, ska prova igen på någon annan.



2010-11-27, 10:40:32 URL: http://frokentorefalk.blogg.se/

Lina

Hehe!! Jag tyckte det skvätte mindre med detta pulver än med vårat nuvarande som brukar yra kring i hela rummet efter man har gjort en sån behandling!



2010-11-27, 15:38:07



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?