Up to date!!

2010-11-21, 21:16:43 / Kategori: Allmänt
Nedan kan ni se en bild på hurkjolen blev som jag har sytt med hjälp av Kerstin! Jätteskoj, trodde aldrig att den skulle bli så fin som den faktiskt blev. Skoj att pyssla :)

Vad har hänt sen sist?! I fredags var det riksstämman i Göteborg för alla nyfikna tandläkare/tandhygienister/tandtekniker/tandsköterskor. Det var första gången som jag var på en dentalmässa här i Sverige. Sandra var på den i Stockholm för ungefär ett år sedan. Jag träffade henne i Göteborg o det var såå kul att gå runt där ihop. Vi pratade med en häftig o cool engelsk kille som var sådärmysig o lite finurlig. Vi pratade om scaling med EMS samt
air-flow. Air-flow är som vår prophyflex som vi har på jobbet!! Fick lite prover så jag ska testa det på mina patienter.

Vi hittade även en "monter" med en gammal tandläkarunit från den senare delen av 1800-talet. Fräck är bara första ordet. Han som stod där var trevlig o berättade historien om hur de gjorde förr. Kvinnor var tydligen beslöjade när de skulle till tandläkaren, så att ingen skulle känna igen dem. Det var nämligen inte så fint att gå till tandläkaren för det innebar att man kanske antingen skulle få protes eller få någon tand extraherad. Det fanns även en massa olika exemplar av gamla tandnycklar som man använde sig av förr i tiden då man skulle extrahera tänder. Nackdelen med den var att många gånger så gick rötterna på tanden av eller så följde bitar av käkbenet med när man använde den. Anledningen till instrumentet var att det skulle gå fort för förr hade man ingen bedövning.

Egentligen skulle jag träffa Nina, Patricia och Melina i Jönköping på en tjejträff igår, Lördag, men det blev tyvärr inte så för i sista minuten så kunde ínte Melina ta sig dit så det blev ingenting. Trist, men vi får helt enkelt ta o styra upp något vid nått annat tillfälle istället!!

Vad kan jag berätta om veckan som har gått tro?! Jag har numera börjat arbeta mitt vanliga schema igen och endast som tandhygienist!! =) Det är skoj att bara ha egna patienter igen. Allt har sina fördelar och nackdelar. Jag kan säga att tiden som tandsköterska ihop med en av våra tandläkare var lärorikt och intressant, men även krävande på ett annat sätt än när man arbetar själv. Man är hela tiden beroende av varandra liksom.

Sist men inte minst är att jag nu vet vart jag ska fira jul i år!! :P I helgen har det dock inte blivit så mkt träning som jag kanske hade velat, men jag har haft skoj!!

Förresten, den som vet hur man gör hjärtan på facebook, när man skriver en kommentar ellerså kan ju gärna berätta hur man gör!! =)

Kramis ♥



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?