Karius o bactus

2010-09-03, 21:56:30 / Kategori: Allmänt
Ett litet tips vad gäller att förhindra karius o bactus bakterierna är att sluta småäta. Vissa dieter går ut på att äta små, men många mål om dagen o vissa måste göra detta pga tex. magproblem etc. Kan eller vill man inte förändra sina kostvanor så gäller det att ta tag i problemet från en annan ände. Jag kan bara säga...förebygg, förebygg... :P Det bästa är att använda gelskenor, duraphattandkräm, den starkaste fluorsköljningen (kom ihåg att alla munskölj inte alltid innehåller fluor och inte heller alltid tillräckligt). Det som händer om man sköljer efter tandborstning med ett munskölj som inte innehåller fluor eller endast en liten mängd, förstör skyddet som du får av tandkrämens fluorinnehåll.

Det finns även andra alternativ o det är fluorsugtabletter och fluortuggummin!! En annan sak som jag rekommenderar är att undersöka sina tänder regelbundet så att ett kariesangrepp inte går så pass långt så att man måste rotfylla tanden.

Ikväll blev det bowling o jag vann med 496 mot 480... wohooo!!! Jag vann :P Ovanför får ni se en pic på hur akvariet ser ut så här långt!!

Sweet dreams!!

Hugs & kisses from me!!!



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?