Hälsa- "att ha lust på livet"

2011-04-07, 21:31:16 / Kategori: Allmänt
Vilken inspiration, jag sitter här hemma o är helt förundrad över vilken bra föreläsare det var ikväll på Sportlife. Helt otroligt, har inte tidigare nånsin vart med om det. Då är man skicklig måste jag säga, när man får alla i salen att känna igen sig och skratta så man nästan ligger dubbelvikt över step-brädan, som ikväll fick utgöra sittplatser.

Jag kan säga att föreläsningens inre mitt har att göra med en själv. Hur mår jag?! Hur vill jag må?! Hur ska jag göra för att uppnå detta?! Svaret kan tyckas simpelt, men innebörden är dock så mycket större. Inställningen. Inställningen till sig själv, att använda sina egna förutsättningar och köra till 100% istället för att försöka förändra sig själv till något som aldrig kommer att fungera. Till någon som man inte känner igen och som man inte är. Ska man gå genomlivet och låtsas vara någon annan. Man ska vara stolt över att vara den man är, att vara unik. Det finns bara en som du! Det finns faktiskt en låt om detta, om någon känner igen den;
 ".//..det finns bara en av mig och det är jag, det finns bara en av dig och det är du! Det finns bara två av oss o det är vi...//"

Inställningen handlar om att försöka tänka positivt. Hur kan jag göra tunga stenar till lätta blommor?! Att få en last att vara en tillgång?! Tänkvärt :)

Livet är inte lätt, men inställningen till livet gör att det flyter på lite enklare. Blir roligt. Träning ska också utgöra en positiv del. Vad tycker du är roligt?! Många tar fram sina dammiga löpskor ur garderoben och tänker; "nu ska jag ut o springa, jag måste!" Det tar inte mer än några veckor innan motivationen tryter om man inte tycker det är roligt. Gör något som du tycker är skoj. Vad är det som sporrar dig och kickar igång adrenalinet. För att inte tala om den sociala biten. Alla tjejer måste ha koll på allt. Kanske inte alla, men många känner att de inte kan bjuda hemfolkom det är stökigt. Tagga ner, ingen är perfekt. Om allt vore perfekt så skulle det inte finnas något mål, inte finnas något att förbättra eller lära sig. Man kommer aldrig att bli fullkomlig hur man än bär sig åt. Ta till er det. Ha inte alltför höga krav!!

Slappa, ha skoj och njut...görlite nytta ibland!

"Life is not about waiting for the storm to pass, it´s learning how to dance in the rain.."

Anonym

Bra föreläsning och skitbra ordspråk i slutet!!!



2011-04-08, 12:28:39 URL: http://frokentorefalk.blogg.se/



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?