3 januari

2011-01-03, 14:53:12 / Kategori: Allmänt
Imorgon är det tillbaks till det verkliga livet med alla måsten och krav man har på sig. Dags för jobb med andra ord!! Men det är inte imorgon ännu, det är fortfarande måndag 3 januari, vilket betyder ledig dag o tid för att ta det lugnt, stressa ner o koppla av. Nu är jag trött på alla julsaker, inte för att jag har pyntat så mycket i år. Nästa år tror jag att jag ska börja redan första advent med att plocka fram lite saker. Det var ambitionen julen 2010 också, men det lir sällan som man har tänkt sig. Julgranen kom på plats bara några dagar innan julafton.

Har precis varit ute o gått en sväng o handlat. Det är ganska bra motion med att bära en matkasse i vardera hand o gå hem. Det är alltid lite pinsamt när påsen liksom åker nedåt när man är på väg att packa den andra påsen o vips ligger det en citron o en advocado på golvet vid kassan. Men som tur är finns det helt underbart snälla och goa människor o jag fick hjälp av en tjej som plockade upp demåt mig. Tack snälla!

Annars har jag förberett maten ikväll. Det blir hemmagjord pyttipanna där jag har kokat potatisen redan så att det blir lättare att steka den. Nedan ser ni receptet;

Hemmagjord pyttipanna
  • 1-3 lökar (gul & röd)
  • Färska champinjoner
  • Skinka (denna gången blir det rester av julskinka)
  • Viltkorv
  • 7-8 potatisar
Stek löken i lite smör tillsammans med de hackade champinjonerna tills det blir en fin brun stekyta på svampen. Hällöver i en annan bytta medans du steker potatisen, skinkan och korven. Blanda nu tillsammans allt i stekpannan och låt vara på en ganska svag värme o rör om ibland. Sist kan man ha i, för den som är intresserad, lite mer hackad lök som blir lite rå. Gott som tusan!!

Det bästa med att laga pytt är att man kan dra i vad som helst o det blir ändå gott!! Enjoy! :)

See ya!



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?