Underbar dag

2012-03-29, 17:40:28 / Kategori: Allmänt

Hej!

Igår var jag och Richard på föräldrargrupp för tredje gången av fyra. Först åt vi frukost ihop med de andra paren som väntar barn ungefär samtidigt som oss. Igår pratade vi om partner och relationer och hur de kan förändras den första tiden efter förlossningen. Efter föreläsningen/informationen gick vi iväg till bassängen för vattenträning och avslappning samt andningsteknik inför förlossningen. Det var väldigt roligt och alla i gruppen känns så jordnära. I slutet av avslappningen skulle alla ställa sig i två led bredvid varandra och sedan skulle en och en flyta igenom spalten vi bildat genom att alla hjälpte till att föra igenom varje person. Jag trodde att jag skulle tycka att det var märkligt att andra människor som man bara känner lite ytligt tar på en, men det var inte så jobbigt. Denna övning skulle symbolisera att främmande människor kommer att ta på en under själva förlossningen.

Ett fint ordspråk idag är följande:

" Life is not measured by the number of breaths we take, but by the moments that take away our breath."

När den lille kommer kommer detta vara ett sådant tillfälle. Ett tillfälle som man inte kommer att glömma och som kommer att ta andan ifrån en.

Hoppas ni alla har haft en fantastisk dag med sol för det har jag ♥




KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?